Laiškai iš Kinijos

Gyvenimo Vidurio Karalystėje įspūdžiai

39-as laiškas: Greituoju traukiniu į Šanchajų

Rusų patarlė sako: “Paskubėsi – žmones prajuokinsi”. Tačiau šiais laikais, kai žmogui laikrodžio tiksėjimas sako nebe “laiko yra”, o “nėra laiko”, visi ieškome būdų jo sutaupyti. Valgome greitąjį maistą, atstumams įveikti renkamės kuo greitesnes transporto priemones. Tačiau greitąjį traukinį keliui nuo Hangdžou iki Šanchajaus įveikti pasirinkome ne dėl to – tiesiog norėjome išbandyti, kas tai per “žvėris”, tad susiradome arčiausiai mūsų viešbučio esančią geležinkelio bilietais prekiaujančią kasą. Dviguba nesėkmė: pirma, pritrūko kinų kalbos žinių. Kai galiausiai vis dėlto susitarėme, pasirodė, kad neturime pasiėmę pasų – be jų bilietų nenusipirksi. Tad išankstinį bilietų pirkimą teko keisti į bilietų pirkimą prieš pat išvykimą – jau stotyje. Nors informacijos anglų kalba Handgdžou geležinkelio stotyje nebuvo ir mus supo vien hieroglifais išmargintos lentos, sėkmė nusišypsojo, kai suradome vieną angliškai kalbančią kasininkę. Sau pasižadėjau prieš kitą kelionę iškalti visus bilietų pirkimui reikalingus žodžius.

Kadangi veiksmas vyko Nacionalinės savaitės metu, kuomet oro uostai, geležinkelių ir autobusų stotys perpildytos, o jų pakampėse snaudžia savo reiso laukiantys keleiviai, bilietus gavome tik į pirmos klasės vagoną. Kaip pasirodė, tai buvo geriausios vietos: sėdėjome tame pačiame vagone su vairuotoju, tik atskirti sienele. Visa vairuotojo kabina kaip ant delno, galėjome stebėti kokiu greičiu skrieja traukinys, kursuoti tarp Šanchajaus ir Hangdžou pradėjęs prieš metus ir 200 km atstumą įveikiantis per 45 minutes. Beje, ilgiausia šiuo metu Kinijoje (ir pasaulyje) greitųjų traukinių trasa – visai neseniai atidaryta ir jungianti Pekiną bei Šanchajų. Miestus skiriančius 1318 km greitasis traukinys įveikia per penkias valandas. Ši kelionė yra dvigubai trumpesnė nei važiuojant įprastu traukiniu. Tai ne tik ilgiausia greitojo traukinio linija pasaulyje, bet ir brangiausias Kinijos infrastruktūros projektas, kainavęs 30 mlrd. JAV dolerių.

Maksimalaus leistino keleivinių traukinių greičio Kinijoje – 350 km/h – traukinys, kuriuo skriejome į didžiausią šalies miestą, taip ir nepasiekė. Po šią vasarą Zheziango provincijoje įvykusio nelaimingo atsitikimo, kai dėl žaibo iškrovos per traukinių avariją žuvo keturios dešimtys žmonių, šiuo metu traukiniai važiuoja ne daugiau kaip 300 km/h greičiu. Ką ir besakyti, po šios avarijos susvyravo nacionaliniu pasididžiavimu tapęs greitųjų traukinių plėtros projektas. Iki tol viskas ėjo kaip per sviestą – pasiektas greitųjų traukinių greičio rekordas, garsiai skelbiami planai į greitųjų geležinkelių plėtrą 2012-2015 m. investuoti apie vieną trilijoną litų, o 2015 m. planuota turėti apie 45 tūkst. km greitojo geležinkelio kelių. Iškart po avarijos visuomenės kritikuojama Geležinkelių ministerija sustabdė 54 greituosius “CRH 380BL” modelio traukinius, kad ištirtų jų saugumą. Pirmadienį paskelbta, kad nuo gruodžio jie vėl pradės kelionę geležinkelio bėgiais. Tačiau dar turės praeiti nemažai laiko, kad šiam projektui būtų sugrąžintas prestižas ir aptiltų kalbos apie milžiniškas projekto kainas ir nesaugumą.

Linkėdama saugių kelionių,

Evelina

2 comments on “39-as laiškas: Greituoju traukiniu į Šanchajų

1. linasd
    lapkričio 16, 2011

Įdomiai :-) Kiek tokia kelionė kainuoja? Smalsu palyginti su Japonija, kur ~200km su maždaug 5 sustojimais nuvažiuoja per 50 minučių ir visas tas smagumas kainuoja 210Lt paprasčiausia klase arba 270Lt su pirma.

• Evelina
      lapkričio 17, 2011

Suaugusiam bilietas pirma klase kainavo 141 RMB, tai kažkur 56 Lt. Beveik 200 km ir vienas sustojimas – Šanchajaus geležinkelio stotyje ;)

Information

This entry was posted on lapkričio 15, 2011 by in Lankytinos vietos and tagged , , , , , , .

Norėdami gauti informaciją, įveskite savo el. pašto adresą.